Případová studie

Kdo jsem?

Blog

Nejčastější chyby, které děláte se svými facebookovými reklamami

Chci získat přístup >

Onen Facebook dokáže být občas pořádnou osinou v zadku. Někdy vše klape podle našich představ a někdy z něj máme noční můry. I já jsem s Facebookem začal pracovat tak, že jsem zaslechl o jeho hrdinském marketingu. Myslel jsem si, že stačí doslova nacpat lidi na můj web a nějakým zázrakem si někdo koupí můj produkt.

 

Popravdě jsem měl obrovské štěstí. Můj úsudek o perfektním zákazníkovi byl správný a já už po první utracené 100 Kč slavil úspěch v podobě první konverze. Pamatuji si to, jako by to bylo včera. Obrovská radost, po které následovalo obrovské rozhodnutí věnovat sociálním sítím daleko více času.

 

Následovaly doslova zlaté časy. Facebook mi vydělával poměrně slušné peníze i přesto, že jsem neměl velké zkušenosti s propagací na sociálních sítích. Dnes se na to období dívám s úsměvem, protože až teď si uvědomuji, že jsem tehdy měl jen štěstí. Tehdy jsem propagoval kamarádův ebook - Jak Sbalit Ženu. Doteď nechápu, jak je možné, že mě Facebook povolil něco takového propagovat, přecejen jsou takové produkty na Facebooku zakázané.

 

S postupem času jsem takto udělal několik projektů, kterými jsem se naučil, že na Facebooku nestačí jen zapnout reklamu a dále čekat. Došlo mi, že do hry musím zapojit i Facebook pixel, který vložím na stránky a automaticky tak optimalizuje návštěvnost a pomůže mi zamířit ideálního zákazníka.

 

Jaké jsou tedy nejčastější chyby lidí, kteří spouští reklamy na Facebooku?

 

1. Špatné cílení

Jednoznačně jedna z chyb je špatné cílení. Není to jen o tom, že svou reklamu zacílíte na všechny obyvatele České republiky, ale je potřeba hledat člověka, který nejlépe splňuje kritéria pro koupení našeho produktu. Je přece hloupost, abychom například kočárek prodávali lidem, jejichž zájem je sportovní sázení.

 

Problémem je podle mě smýšlení lidí, kdy si říkají, že pokud to pustí obecně, tak se přece najde někdo, kdo si to z toho množství lidí přecejen koupí. Pokud akto smýšlíte, tak s tím přestaňte. Je to jedna z největších chyb, které můžete udělat a pokud chcete mít Facebook v malíčku, tak doporučuji se zaměřit na to, kdo je skutečně váš zákazník.

 

Obecné cílení má smysl jen tehdy, pokud chcete do reklamy dát větší obnos peněz, posbírat prodeje a následně si udělat tzv. look-alike audience. Na základě vašich prodejů Facebook vytvoří přesný profil vašeho zákazníka.

 

2. Neuvážená strategie prodeje

Špatná strategie má za následek špatné výsledky. To je obecné pravidlo podle kterého se řídí i reklamy na Facebooku. Teď se nejspíše dozvíte něco, s čím spousta lidí nesouhlasí nebo se jim toto pravidlo nelíbí:

 

"Facebook slouží k upoutání pozornosti, ale neslouží k prodeji"

 

Lidé chodí na Facebook, aby se zabavili a psali si s přáteli. Primárně tam nejdou nakupovat nebo hledat nejbližší obchod s hračkami. Od toho existují jiné platformy, které poslouží mnohonásobně lépe. Jak tedy na ten Facebook?

 

Proto by naše reklamy neměly být cíleny na okamžitý prodej, ale spíše na důvod, proč by se lidé měli na vaší nabídku podívat. Velmi dobrým lákadlem bývají slevy a akce doprovázené výrazným obrázkem a zejména emocemi.

 

3. Nevytváření vlastních publik

Další chybou je chybějící Facebook pixel na vašich stránkách a vytváření vlastních publik. Co tím myslím?

 

Lidé se z Facebooku prokliknou na Váš web a uvidí tak například produkt, který mu zobrazujete. Skrze nástroj "vlastní publika" tak vytvoříte okruh uživatelů, kteří Váš web navštívili. Získáte tak přesnou cílovou skupinu, která projevila o Váš produkt zájem.

 

Velmi často se stává, že je reklama na počátku spuštění reklamy nevýdělečná, jelikož takto Facebook získává počáteční data k optimalizaci. Právě až po "nakrmení" může Facebook najít ze všech dat, které má k dispozici, ty kupující, kteří si produkt zakoupí.

 

Proto je potřeba vytvářet relevantní publika a sbírat dostatečné množství dat.